ضرورت تشکیل شورای رهبری جنبش سبز

تجربه ۲۲ بهمن نشان داد که جنبش سبز از نداشتن رهبری منسجم رنج می‌‌برد
‌ . جهت رفع این نقیصه پیشنهاد می‌‌شود یک شورای رهبری ۳۰ یا ۴۰ نفره در خارج از کشور با مرکزیت موسوی و کروبی و خاتمی در داخل تشکیل شود. نحوه انتخاب این شورا نیز از طریق آرا مردم در دنیای مجازی(اینترنت) می‌‌تواند انجام پذیرد. روال کار بدین صورت خواهد بود که هر کسی‌ که شناسنامه ایرانی‌ دارد میتواند بصورت شخص حقیقی‌ و یا حقوقی(نمایندگان احزاب و گروه‌های شناخته شده از مجاهدین گرفته تا احزاب ملی‌، مشروطه خواه، ملی‌ مذهبی‌، حزب مرز پر گهر، احزاب شناسنامه دار کرد، چپها و ...) با ذکر سوابق خود کاندید شود. از میان این همه کاندید ۳۰ یا ۴۰ نفری که بیشترین رای را می‌‌آورند به عنوان شورای رهبری جنبش در خارج به دنیا معرفی‌ خواهد شد و در کنار موسوی، کروبی و خاتمی در داخل بازوی دیپلماتیک جنبش در خارج خواهد بود.

این پیشنهاد چندین مزیت دارد، اول آنکه یک نوع تمرین دمکراسی می‌‌باشد، دوم آنکه اگر رژیم حتی موسوی و کروبی را دستگیر کند باز جنبش یک تکیه گاه بر آمده از آرا مردم دارد و سوم آنکه جنبش یک بازوی قوی جهت چانه زنی‌ با دولت‌های خارجی‌ خواهد داشت و چهارم آنکه جنبش از سر در گمی فعلی‌ و چه کنیم چه کنیم بیرون می‌‌آید.

این طرح باید از سوی شخص یا اشخاص شناخته شده نظیر سازگارا، گنجی، منوچهر محمدی یا دیگران با آن سوابق مبارزاتی مطرح شود تا هم توجه داخل را به خود جلب کند و هم از سوی فعالین خارج از کشور جدی گرفته شود. البته این یک نظر کلی‌ هست و احتیاج دارد تا بصورتی کارشناسانه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

درویش رنجبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر