علائم پیری یک نظام سترون(به بهانه مناظره میر حسین موسوی و احمدی نژاد)



رمز ماندگاری نظام‌های دمکراتیک چیست؟ در نظام‌های دمکراتیک که تفکیک قوا به معنی‌ واقعی‌ تدوین شده و مطبوعات آزاد به عنوان رکن چهارم دموکراسی ناظر بر عملکرد دولتمردان(و دولت زنان) بوده و هیچ مقام اجرایی مادام العمری وجود ندارد اصلاحات بطور منظم و متناوب به پویایی نظام منجر گشته و به دوام پر نشاط آنها مدد می‌‌رساند. بر عکس در رژیم‌های خودکامه خصوصا ایدئولوژیک و مذهبی‌ که بنیان آنها بر تناقض و سرکوب قرار گرفته به لحاظ ساختار غیر دمکراتیک هیچ گونه ساز و کاری که بتواند به پویایی و دوام نظام یاری رساند وجود ندارد. نبود چنین ساز و کاری اینگونه رژیم‌ها را دچار سترون(ناا زایی) می‌کند.ویژه گی یک نظام سترون بر اساس قانون طبیعت، تولد، جوانی، پیری و مرگ می‌‌باشد. این روند چهار گانه حتا اگر یک صد سال هم طول بکشد سر انجامی جز نابودی کامل ندارد چون باز تولیدی موجود نیست.
مناظره میر حسین موسوی و احمدی‌نژاد سر تا پا بازتاب رژیم سترونی بوده که به مرحله پیری زود رس رسیده است. در تاریخ سیاسی و اجتمایی جوامع مختلف ۳۰ سال عمر چندان طولانی محسوب نمی‌‌شود. رژیم سترون شوروی سابق به ۷۰ سالگی هم رسید ولی‌ سر انجامی جز نابودی نداشت.
پرده دری هایی که در این مناظره شد و پنجه هایی که به صورت‌ها کشیده شد نشان میدهد که رژیم دیگر چیز زیادی در چنته نداشته و کف گیر حسابی‌ به ته دیگ خورده است. احمدی نژاد به طرز بی‌ سابقه‌ای قسمتی‌ از مفاسد رژیم را به روی دایره ریخت. البته همگان می‌‌دانند که این امر نه از سر دلسوزی برای ملت بلکه بر سیاق همیشگی‌ خودش برای جلب آرای مردم و در حقیقت مردم فریبی بوده و گرنه دولت احمدی نژاد هم کمتر از دولتهای پیشین فاسد نیست. ماجرای "دکتر کردان" و سردار میلیاردی(صادق محصولی) و همچنین گم شدن میلون‌ها دلار در دولت احمدی نژاد را کسی‌ از یاد نخواهد برد.
پرونده موسوی و "یاران " او به حد کافی‌ سیاه هست . موسوی و یارانش کسانی هستند که باید قبل از مرگشان برای آنها فاتحه خواند. نام بردن از مفاسد خانواده رفسنجانی و دیگر پایوران رژیم نظیر ناطق نوری ‌، که به راستی‌ ‌ از ستون های رژیم محسوب می‌ شوند ، توسط احمدی نژاد آنهم در چنین برنامه ایی که میلیونها ایرانی‌ آن را مشاهده کردند اگر چیزی بیش از پیری یک رژیم سترون تلقی‌ نشود پس چه میتواند باشد؟ احمدی نژاد اکبر گنجی نیست که در لفافه "عالی‌ جناب سرخپوش" را بنویسد و بعد هم به تاوان آن "افشاگری" تا هم آغوشی با مرگ پیش برود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر